Isnin, 31 Oktober 2011

ke LONDON????



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 




Salam untuk semua di luar sana..


Tika saya duduk d rumah sewa d manjung,asben d plymouth,saya mendapat peluang mengikut suami ke Plymouth.8 jam dr KOTA LONDON.teruja?saya tidak terlalu teruja macam sesetengah2 orang.mebi ada orang rasa bangga dengan dpt menjejaki KOTA LONDON.bak kata asben tika mengajak saya mengikutnya bertugas d sana.saya hanya akur tapi tidak menunjukkan aksi yang seronok.maklumlah tika tu saya baru kehilangan anak ke 3,pada usia anak itu 3bulan dalam kandungan..


Tapi yang saya kena tempuh sekarang ni adalah dengan FLY bersama anak2 yg masih kecil selama 13jam perjalanan dari KLIA - HEATHROW (London)


Perjalan dari bumi Manjung 5 jam untuk ke KLIA. saya fly jam 2230 (waktu Malaysia). Dengan hanya membawa 1 beg galas,dalam tu ada 2 helai baju kakak (anak sulong saya tika itu berusia 2thn) dan ada 3helai baju adeq (anak lelaki saya yg baru berusia 11bulan..


Dengan perasaan berdebar2,maklumla saya terpaksa fikirkan risiko yang bakal saya terima tika d Dubai Airport kelak. Dengan semangat keberanian yang ada,saya gagahkan jua..


Tika d airport tu sedih saya fikirkan nasib yang menimpa,bukan apa..kalau orang lain seronok pergi bersama suami&anak2.tapi sebaliknya pula untuk saya.malam semakin gelap.saya & anak2 berada d KLIA dari jam 8 mlm lagi..


Hanya doa yang tidak henti2 saya panjatkan pd Allah agar d permudahkan urusan perjalanan kami anak beranak.Perjalanan yang panjang,perjalanan yg berliku,perjalanan yg menuntut 1001 macam kesabaran,perjalanan penentu utk hidup bersama suami,setelah bertahun2 lamanya dia mencari rezki tanpa membawa saya..




AIRPORT DUBAI


setelah 7 jam perjalanan dr KL - Dubai.asben dh siap2 amek package asst.so perjalanan mudah.tp yg tensen nya,si kakak dh terlalu letih.puas gak nk cari makan.badan dh tak larat nk dokong awish,nk cari restoran,sedangkan nk cari toilet pon jauh ya amat!


ujung2 saya xmakan pon d dubai.dan makan atas flight nanti yg akan amek masa 8jam lagi untuk ke heathrow!argh....Ya Allah!tolongla hambaMU yg kerdil ini,yg lemah ini,yg susah ini,kerana sesungguhnya pemergianku bersama anak2 adalah menurut perintah suami,berkorban untuk suami,ingin bahagia bersama suami...Ameen...




AIRPORT HEATHROW


Setelah beribu2 batu perjalanan,akhirnya sampai juga kami 3 banak ke Heathrow.dah sampai lak tu bukan senang nak masuk.Q punya lah dasat!kebetulan ramainya student india.macam2 soklan d tanya. selesai cek mengecek, dapat gak kami keluar.time tu menangis sakanlah aku dok pelok asben kt pintu luar.time tu dh tak ingat sape tengok,yg penting nila pengorbanan aku utk asben..pengorbanan yg ntah bape kali??? biarlah ALLH yg nilai..itu yg aku mahu..



Tinggi tol mat saleh ni.jaman ape dia nih?hehehe..we all @ 10 DOWNING STREET





Abang Awish tetap dengan TIDURnya..bukan nak cakap tau,budak2/beby naik stroller sejuk2 camni memang senang tidur.tu sebab kt UK,xdelah kita nak dgr beby2 melalak




||  qashreena06@yahoo.com